Harbådan majakka sijaitsee vanhan satamanlahdella, ainakin näin talven tultua sinne on aika hankala autolla kulkea. Jokseenkin pelottava paikka. Olen myös kuullut tarinan majakanvartian tyttärestä joka pimeinä öinä väläyttelee valoja satamaan tuleville laivoille, näitä juttua on varmasti yhtä monta kuin kertojia. Lähistöllä sijaitsee myös vanhoja huviloita, osa käytössä ja os tyhjillään, käytössä olevistakin suurin osa taitaa olla kesähuviloina. Jossain siellä lähellä on myös "huvilarypäs" hta aavekyläksi olen kuullut sanottavan. Itse en halunnut paikkaa lähteä loppukesästä katsomaan koska seuralaiset olivat saaneet allekirjoittaneen jo jonkin asteisen hysterian valtaan

. Samalla suunnalla on myös nuorisokeskun Elba josta on myös joitain juttuja, ainakin leiriohjaajat tykkäsivät niitä meille pienemmille kertoa. Nekin rakennukset ovat kunnostettu ja ympärivuotisessa käytössä, hieno paikka silti. Ja tosiaan majakan ympäristö on rauhoitettua aluetta, eli siellä kulkevilla maalaisjärki mukana.
https://www.kokkola.fi/osallistu/Kysymy ... yt_mokit_/