Meri-Pori kirjoitti:Onko tuosta kanavoinnista olemassa mitään varmoja todisteita vai kehittelevätkö he kuitenkin päässään asiat? Tarkoitan sitä että onko kanavoinnin kautta annettu joskus jotain sellaista tietoa jota tämä ko. henkilö ei ole missään nimessä itse voinut tietää tms? Mielenkiintoinen asia tämä kanavointi.
Suurin osa muukalaisilta saadusta kanavoidusta tiedosta, mitä minä olen kuullut, ei mielestäni ole varmaa tietoa. Se ei täytä vaatimuksia jotka todelle tiedolle voidaan asettaa. Se voi silti olla totta. Asiaa voinee tarkastella ainakin seuraavista näkökulmista.
1) Voiko toinen olento todellakin puhua kanavoijan/meedion suulla? Minun mielestäni kyllä.
2) Aidon kanavoijan/meedion tapauksessa välitetty tieto on peräisin kanavoijan/meedion kautta puhuvalta olennolta. Kanavoijan/meedion mieli voi vääristää ja värittää välitettyä tietoa.
3) Kanavoija/meedio voi päivätajunnassaan jo tietää osan siitä mitä toinen olento hänen kauttaan transsissa kertoo.
4) Kanavointitilanne on luonteeltaan keskustelua kyselijän ja kysymyksiin vastaavan olennon välillä. Saatua tietoa ei useinmiten varmisteta millään lailla, mutta se voi sisältää palasia jotka sopivat yhteen kyselijän ennestään tietämän kanssa.
5) Eri lähteiden antama samaa asiaa koskeva tieto on toisinaan yhdenmukaista, toisinaan ristiriitaista.
6) Saatua tietoa voi olla mahdotonta todistaa/varmistaa toistaiseksi koska se koskee asioita jotka ovat nykytieteen ja -tutkimuksen ulottumattomissa.
Muitakin mahdollisuuksia katsella kanavoidun tiedon luotettavuuden ongelmaa toki on. Seuraavassa hieman toisenlainen analyysi:
http://www.michaelteachings.com/channel ... dards.html